SERVEI
Activitats del dia 26/02/15
ACTIVITAT DE CONEIXENÇA
Desenvolupament: consisteix en posar els noms de cada una de les persones allà
presents en una retall de cartolina i, fer com un collaret, d’aquesta manera tothom sabia el nom dels altres.
CORRENT XAFARDERA
Desenvolupament: consisteix en fer una rotllana i tindrien que passar-se la corrent aprestant-se les mans fins que el professor digues “STOP”, i llavors la corrent para i el nen que la té ha de fer una petita descripció d’ell mateix.
LA BOMBA
Desenvolupament: consisteix en fer una rotllana, un nen s’assentava al mig i havia de contar fins a 30. Mentre el del mig contava els nens que formaven la rotllana és passaven una pilota d’ escuma i quan el del mig arribava a 30 deia bomba i qui tenia la pilota li tocava contar. I així repetitiva ment.
MATA CONILLS
Desenvolupament: en aquesta activitat teníem una pilota i l’havíem de llençar i tocar a una persona, quan la tocaves quedava automàticament eliminat.
Activitats dia 4/3/15
FUTBOL
Desenvolupament: En un espai on hi ha quatre línies gruixudes a terra hi ha dos equips. Els equips estan partits ocupant dues línies no consecutives, hi ha la línia d’atac i la defensiva, no hi ha porters. Al fons es fan dues porteries força amples amb cons. Com en un futbolí els jugadors no poden sortir de la línia però si moure’s lateralment per tocar la pilota. Es pot fer amb els peus o amb les mans, si es fa amb les mans es fa que no val agafar la pilota, només val colpejar-la. Si es fa amb els peus la pilota hauria de ser molt fluixa. Els que cometin infraccions estaran un minut penalitzats sense jugar. Es compten els gols.
JOC DELS 10 PASES.
Desenvolupament: Es delimita una zona de joc dins la pista on es jugarà (l’àrea de bàsquet, mig camp de futbol o qualsevol altra linea que hi hagi marcada), comença un equip defensant i l’altre atacant, l’equip que ataca a d’aconseguir fer 10 passades entre ells sense que l’altre equip els hi tregui la pilota. El nen que te la pilota no es pot moure, i els que defensen no poden tocar físicament als jugadors de l’altre equip.Si quan es realitza el pase la pilota cau a terra passa a l’altre equip.Per fer-ho mes difícil es pot anar reduint el terreny de joc cada “X” temps.
ACTIVITATS DIA 26/3/15
L'ARANYA :
Desenvolupament: Hi ha una ratlla on es col·loca un/a alumne/a. La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats. Qui sigui agafat passa a parar-la. El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat. Regles:
-Els que paren han de tenir sempre un peu damunt la ratlla.
-Només poden moure’s endavant o endarrere.
EL MOCADOR:
Desenvolupament: Es fan dos equips, cada un d’ells es numeren donant a cadascú un o més números depenent de quin sigui l’últim número, es posen cada equip en un costat diferent i s’alineen els membres de cada equip un al costat de l’altre. El mestre es col·loca entre els dos grups i subjecta un mocador i diu un número dels que han repartit als equips. Els dos nens que tenen el número surten corrent cap al mocador e intenten agafar-lo, qui l'agafi primer correrà cap al seu costat intentant que el seu rival no l'atrapi, si l’atrapa queda eliminat, i si el que ha agafat el mocador arriba a la línia del seu equip sense que el contrari l’agafi, queda eliminat el contrari, també s’elimina algú en el moment que un dels participants de l’equip que ha estat cridat, traspassi la línia imaginaria que hi ha davant del mestre, línia situada enmig dels dos equips.
FUTBOL I ACTIVITATS VARIADES :
Fet i amagar: Un dels jugadors para i ha de comptar fins a un numero establert, mentre els altres s’han d’amagar. El qui compta, un cop ha acabat i diu la frase: “Qui no s’amaga para” i ha de buscar els altres jugadors. Quan en veu un, ha de córrer cap el lloc on estava parant i intentar arribar abans que el qui estava amagat; i tocant la paret ha de dir: “un, dos, tres…” i el nom del qui ha vist. Si el qui està amagat aconsegueix arri bar abans que el qui para, diu: “un, dos, tres, salvat” Pot passar que ei qui para vegi un dels que estan amagats i el confongui. Si és així, el qui està amagat surt i diu:” has trencat l’olla”. Després, tots surten i el que parava torna a parar.
ACTIVITATS ÚLTIM DIA .
Pica paret :
Desenvolupament del joc:
S’elegeix a un jugador que serà al que li toqui parar. Aquest es situarà mirant cap a una paret. La resta de jugadors es col·locarà formant una línia al darrera del jugador que pari a la distància establerta al principi del joc( de 7 a 10 metres de la paret)
Comença el joc i el jugador que para pica amb les mans a la paret i al mateix temps diu: un, dos, tres, pica paret!
Mentre el jugador diu aquesta frase, la resta s’aproximarà a ell tant ràpid com pugui procurant de no ser vistos pel jugador que para, ja que quan ell acaba de dir la frase es girarà ràpidament i si enganxa amb algú movent-se, aquest tornarà a la línia d’inici. És a dir, els jugadors s’han de quedar quiets abans que el jugador acabi la frase.
El joc va avançant de la mateixa manera fins que un dels jugadors aconsegueixi arribar i tocar la paret, llavors quan el jugador que pari atrapi amb algun altre que es mou, aquest serà al que li tocarà parar.
L’ ARANYA:
Hi ha una ratlla on es col·loca un/a alumne/a. La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats. Qui sigui agafat passa a parar-la.El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat.
Regles:
- Els que paren han de tenir sempre un peu damunt la ratlla.
- Només poden pivotar endavant o endarrera.
MATA CONILLS:
Un jugador té la pilota a la mà i ha de mirar de tocar els altres amb la pilota. Si la pilota toca a un altre jugador i cau a terra, aquest jugador queda eliminat i s’ha de quedar assentat al terra sense jugar fins que matin al jugador que l’ha mort. Si un jugador tira la pilota a un altre i aquest l’agafa, el que tira la pilota queda eliminat. Quan un jugador mata a tots els altres ha guanyat.
LA BOMBA:
Es posen tots formant una rotllana, excepte un que conta i està al mig. Aquest conta fins a 40 en veu baixa i sense mirar el joc. Quan arriba a 30 aixeca una mà, quan arriba a 40 aixeca l'altra mà i quan arriba a 50 crida: BOMBA. El que té la pilota en aquest moment perd i s'ha d'asseure a terra amb les cames endavant. Els que té al costat, a les seguents jugades l'han de saltar per sobre de les cames.
S'acaba quan només en queda un de peu.

