PORTFOLI
17/11/14
Al llarg de la setmana hem acabat de crear i dissenyar la nostra pàgina web. Per fer la pàgina web hem tingut que crear un correu electrònic per el nostre grup. El nostre correu és: look-for-others.webnode.com. També vam estar treballant en un dels primers apartats que hi ha d’haver a la pàgina web, els perfils dels integrants del grup APS. Aquest autoretrat consisteix en explicar les característiques dels membres del grup tant positives com negatives i coses que poden aportar dins d’aquest. Una altre cosa que vam fer va ser buscar per Internet de manera amplia que és l’APS i el FAIG de manera que sapiguessim el que farem aquet any i que és molt diferent al que vam fer als altres cursos d’ESO.
24/11/14
Al llarg d aquesta setmana hem acabat de perfeccionar la pàgina web amb tots els apartats fets. Per fer-ho ens van deixar temps el dilluns a l’aula i el dijous una part del temps. També hem fet els objectius per el nostre projecte els quals son quin objectius d’ aprenentatge tenim previstos fer i quins objectius de servei tenim previstos per fer. Un dels problemes que hem tingut a sigut que no sabíem quin era el nostre projecta, ni coneixíem res d’Ampans per això no hem pogut fer el DAFO.
1/12/14
Al llarg d’aquesta setmana ens hem dedicat a avançar en els nostres autoretrats, fer alguns retocs a la pàgina web i el més important, preparar la circular per poder anar a Ampans la setmana següent , perquè el nostre problema de moment és què sense informació del centre no podem avançar.
8/12/14
Aquesta setmana hem anat a parlar amb la relacions públiques d’Ampans , la Glòria, el dijous. Ella ens va explicar la història, els trastorns que tractaven, diferents centres que tenien... També ens va explicar el que els hi podíem oferir i com tractar els nens a faltar de tenir una segona visita amb ells.
15/12/14
El dilluns hem avaluat i ficat en comú una mica el que vam parlar amb la Glòria, però dijous com tos els grup que es van quedar a l’escola ens vam dedicar a la decoració de Nadal.
22/12/14
Aquesta setmana només hem tingut classe dilluns i, ens han vingut els de una protectora de cavalls del Bages on tenen una extensió amb diferents animals on els hi busquen una casa d’acollida, com els gossos, però amb la particularitat que també cuiden cavalls. Un grup APS va en aquet lloc i per tant també van aprofitar per explicar-nos el que farien i perquè l’havien triat com a projecte.
15/1/15
Aquesta setmana hem estat a classe. Ens hem dedicat a avançar tot el relacionat amb la pàgina web com podria ser el DAFO, millorar la presentació de la nostre pàgina web i crear nous apartats i subapartats, també com a despistats hem fet algun dia del portfoli que ens havíem descuidat a la espera de fer la primera presa de contacte amb els nens d’Ampans
29-01-15
Aquest dijous hem marcat els objectius del nostre servei i els objectius de l’aprenentatge. Vam començar el diagrama de GANT tot i que encara ens falta acabar-lo i passar-lo al ordinador. Això ens portarà feina ja que el farem amb excel i el penjarem a la web. Els últims 15 minuts hem començat a preparar la pàgina web.
2-02-15
Aquest dilluns hem avançat el diagrama de GANT tot i que encara ens falta passar-lo al excel. Hem comprovat els formularis per si havíem rebut algun missatge i després fem acabat de posar tots els punts per a la pàgina web. Els últims 5 minuts hem fet el porfoli de la setmana passada.
Aquesta setmana hem avançat la nostre pàgina web, ficant tot de la nostre pàgina web al dia i ja ens estem preparant per la setmana vivent anar a Ampans amb totes les activitats llestes per fer amb els nens d'allà i passar-nos-ho bé.
El dilluns no vam fer res ja que se celebrava a Manresa la festa de la llum.
El dijous era la primera vegada que anàvem a Ampans per començar a fer el servei amb els alumnes d’aquest centre. En arribar allà ens vam reunir amb l’altre grup de La Salle, el qual porten un projecta d’activitats manuals i, treballem de manera separada, però aquest cop vam fer classe junts ja que era la primera setmana que estàvem amb els alumnes.
Les activitats que vam dur a terme allà eren de coneixença, en vam fer quatre :
-La primera consistia en posar els noms de cada una de les persones allà presents en una retall de cartolina i, fer com un collaret, d’aquesta manera tothom sabia el nom dels altres.
-La segona activitat és deia la corrent xafardera, consistia en fer una rotllana i tindrien que passar-se la corrent aprestant-se les mans fins que el professor digues “STOP”, i llavors la corrent para i el nen que la té ha de fer una petita descripció d’ell mateix.
- La tercera activitat és dia “el joc de la bomba”, aquesta consistia en fer una rotllana, un nen s’assentava al mig i havia de contar fins a 30. Mentre el del mig contava els nens que formaven la rotllana és passaven una pilota d’ escuma i quan el del mig arribava a 30 deia bomba i qui tenia la pilota li tocava contar. I així repetitiva ment.
-L’ultima activitat va ser el mata conills. Aquesta és l’activitat que els hi va agradar més a tots els nois del centre.
CONCLUSIÓ:
En general les activitats van anar be malgrat que la corrent xafardera no va anar gaire bé ja que era una mica complicat per a ells, a vegades s’equivocaven a l’hora de passar la corrent i a l’hora de parar-la no se sabia on estava.
2/03/15
El dilluns vam acabar de fer el portfolis que ens faltaven i també vam pensar quines activitats podriem fer el dijous, finalment vam acabar decidint que fariem el futbolí humà i eljoc dels deu passes.
Vam acabar d'avançar la pàgina web.
9/03/15
El dilluns vam fer el porfoli i vam preparar les activitats per dijous per poder anar a Ampans.
El dijous ja vam anar a Ampans, vam començar les activitats a les 4 i vam acabar a la cinc.
Vam fer 2 activitats:
Futbolí humà:
Consistia en fer com unes línies en el camp on hi havia components del grup donats de la mà, i de la seva línia no es podien moure, la resta de regles era com el futbol, s’havia de marcar a la porteria del contrari. Hi havia 4 línies, el porter, dos defenses, dos migcampistes i un davanter.
Conclusió:
Aquesta activitat els hi va agradar molt a tots els nens, i en general és van complir les regles del joc.
Joc dels deu passes:
Consistia a fer 10 passes entre els membres de l’equip sense que la pilota caigués al terra o l’equip contrari la robes, els passes és feien amb la mà.
Conclusió:
Alguns nens al principi no volien participar en l’activitat però al veure que els nens s’ho passaven bé també s’hi van animar, el problema va ser que hi havia nens que no sabien jugar del tot.
16/03/15
El dilluns d’aquesta setmana vam fer el porfoli, els nens la setmana passada s'ho van passar molt bé i creiem que hem trobat la manera de tenir-los a tots contents , també vam repassar que ho tinguéssim tot fet fins el moment.
El dijous vam prepara les activitats per la setmana vinent.
23/03/15
L'ARANYA :
Desenvolupament: Hi ha una ratlla on es col·loca un/a alumne/a. La resta hauran de creuar aquesta ratlla sense ser agafats. Qui sigui agafat passa a parar-la. El joc s'acaba quan tothom ha estat agafat. Regles:
Els que paren han de tenir sempre un peu damunt la ratlla.
Només poden moure’s endavant o endarrere.
EL MOCADOR:
Desenvolupament:Es fan dos equips, cada un d’ells es numeren donant a cadascú un o més números depenent de quin sigui l’últim número, es posen cada equip en un costat diferent i s’alineen els membres de cada equip un al costat de l’altre. El mestre es col·loca entre els dos grups i subjecta un mocador i diu un número dels que han repartit als equips. Els dos nens que tenen el número surten corrent cap al mocador e intenten agafar-lo, qui l'agafi primer correrà cap al seu costat intentant que el seu rival no l'atrapi, si l’atrapa queda eliminat, i si el que ha agafat el mocador arriba a la línia del seu equip sense que el contrari l’agafi, queda eliminat el contrari, també s’elimina algú en el moment que un dels participants de l’equip que ha estat cridat, traspassi la línia imaginaria que hi ha davant del mestre, línia situada enmig dels dos equips.
FUTBOL I ACTIVITATS VARIADES :
Fet i amagar: Un dels jugadors para i ha de comptar fins a un numero establert, mentre els altres s’han d’amagar. El qui compta, un cop ha acabat i diu la frase: “Qui no s’amaga para” i ha de buscar els altres jugadors. Quan en veu un, ha de córrer cap el lloc on estava parant i intentar arribar abans que el qui estava amagat; i tocant la paret ha de dir: “un, dos, tres…” i el nom del qui ha vist. Si el qui està amagat aconsegueix arri bar abans que el qui para, diu: “un, dos,tres,salvat” Pot passar que ei qui para vegi un dels que estan amagats i el confongui. Si és així, el qui està amagat surt i diu:” has trencat l’olla”. Després, tots surten i el que parava torna a parar.
6/04/15
Aquesta setmana vam enviar un correu a Ampans per informar que no podríem anar-hi dijous vinent per qüestions escolars i s’hi podíem anar-hi un altre dia, però no va poder ser segons ens van dir el dijous, i els dies que em anat a fer la pràctica seran molt escassos.
El dijous, vam acabar de preparar les activitats i deixar-ho tot llest per la setmana vinent tot i no poder anar a fer la practica.
13/04/15
Aquesta setmana només hem treballat el dilluns ja que el dijous teníem una xerrada sobre els estudis per el nostre futur.
Dilluns no vam fer gaire cosa, només revisar que havíem rebut la confirmació del correu per part d’Ampans i mira si ho teníem tot a la pàgina web.
20/04/15
El dilluns d’aquesta setmana hem fet el porfoli.
El dijous ens hem posat al dia amb tot el que calia i hem fet una llista amb tot el que hem de fer a l’ultima sessió a Ampans com demanar exactament quins problemes tenien els nens amb els que hem tractat.
27/04/15
Aquesta setmana només em treballat dilluns ja que dimarts era festa.
El dilluns vam fer el porfoli i vam enviar un correu a l’entitat perquè ens diguessin quins trastorns tracten i d’aquesta manera poder continuar avançant el projecte.
7/5/15
El dijous dia 7 de maig vàrem anar a AMPANS per fer la última sessió de servei amb tots els nens i nenes amb qui hem tractat durant aquest curs.
Vàrem realitzar les activitats que els han agradat mes durant els dies que hi hem anat. Ens vam separar en dos grups un grup estava format per l’Enric Vila i el Pol Lloret que varen realitzar mata conills i la bomba i l’ altre grup estava format per l’ Ignasi Prat i el Xavier Clotet que varen realitzar pica paret i l’aranya. Al finalitzar les activitats vam fer un al qual hi havien les mans dels nens d’ AMPANS, mes tard vam berenar amb tots ells .
21/5/15
El dilluns d’aquesta setmana va ser el primer després d’anar a Paris, el tutor de la nostre classe va planificar el que ens quedava per fer d’aprenentatge perquè el servei ja estava completat.
El dijous vam començar a treballar amb alguns dels punts que ens quedaven per fer d’aprenentatge i vam fer el porfoli.
28/5/15
El dilluns d’aquesta setmana va ser festa.
El dijous vam fer el porfoli i més tard vam començar a avançar l’aprenentatge, fer el porfoli i ens vam mirar els punts que haurem de fer per la presentació oral a classe d’aquí dos setmanes.