FAIG

El Projecte FAIG és un projecte que s’engloba dins el Marc Metodològic General Comú a tots els centres de La Salle Catalunya, i que neix com a una resposta a les noves situacions i demandes de l’entorn que es troben els nostres estudiants. Aquest projecte suposarà un repte en la metodologia i marc de convivència entre educadors
i alumnes, ja que significa un trencament amb els models estàndards de l’educació tal i com els hem entès des del segle XIX.

Per començar, la figura del professor evoluciona passant a ser educador, ja que un professor només ofereix una transmissió de coneixement unidireccional, mentre que la figura de l’educador és la d’aquell que transmet, però alhora rep informació. En aquest sentit tampoc parlem de l’educador en singular, sinó que en el procés d’aprenentatge de l’alumne, aquest sempre se sentirà acompanyat per un equip d’educadors en plural i també pels seus companys, fent que l’alumne no es pugui sentir sol al llarg d’aquest procés.

També cal esmentar que el Projecte FAIG es crea com a una necessitat que ens demana seguir el camí que han desplegat des de l’etapa d’Educació Infantil sota el nom de Programes d’Innovació, on destaquen especialment les característiques que són programes personalitzadors i cooperatius.
OBJECTIUS

Així doncs, el Projecte FAIG ha d’ajudar a l’alumne a ser :

- INNOVADOR

- CRÍTIC

- CREATIU

- EMPRENEDOR

- FLEXIBLE

- COMUNICADOR

- GESTOR DE CONEIXEMENT

- GESTOR DE TECNOLOGIA

Un PIC presenta una estructura operativa estàndard en què sempre es poden distingir dos grans eixos o moments: INPUT – OUTPUT

FASE INPUT: En termes curriculars l’ INPUT integra els diferents continguts curriculars conceptuals o procedimentals que cada àrea ha decidit tractar en el projecte. Aquests continguts curriculars són els que conformen la informació general que els alumnes hauran de convertir en coneixement de partida per al desenvolupament del seu projecte. En definitiva, aquesta fase INPUT, permet els alumnes CONÈIXER com a requisit indispensable avanç de PENSAR.

FASE OUTPUT:  El desenvolupament de la fase OUTPUT és el d’un procés d’investigació plantejat en termes de resolució de problema. Per a tal fi, els nostres alumnes utilitzaran una metodologia específica i coneguda: IDEAL. La metodologia IDEAL de resolució de problemes és la que els nostres alumnes hauran interioritzat dins el context del Programa CREA i de manera més concreta, al llarg de tot el Tercer Cicle d’ Educació Primària, amb la finalitat de poder desenvolupar processos de domini progressiu en el marc de FAIG.